8 juni, 2021
Fastum är en helhetsleverantör av förvaltningstjänster till bostadsrättföreningar i Stockholm och Uppsala, och tjänsterna innefattar både teknisk och ekonomisk förvaltning. Fastum ansvarar för cirka 850 bostadsrätter och samfälligheter.
Via sin faktureringstjänst Billecta har SaveLend Group nu automatiserat Fastums faktureringsprocesser, och ansvarar nu för att skicka ut närmare 40 000 fakturor i månaden för Fastums räkning med start innevarande månad. Denna affär ökar SaveLends återkommande intäkter med cirka 2 miljoner kronor per år, och adresserades i bokslutskommuniken för 2020.
Tack vare samarbetet med Billecta kommer nu samtliga bostadsrättsföreningar som är anslutna till Fastum att få möjlighet till en centraliserad och hela automatiserad fakturering för sina boende. Projektet innefattar hela Fastums faktureringsprocess, och innebär att fakturaskapande, distribution, avprickning, bokföring och kravhantering nu sköts i ett och samma system, helt automatiserat.
“Vi är jätteglada att kunna hjälpa Fastum att automatisera sin fakturering” säger Rickard Hessner, ansvarig för SaveLends faktureringstjänst. “Tillsammans gör vi en redan bra tjänst ännu bättre genom att öka effektiviteten i deras processer och göra dem ännu mer flexibla gentemot sina kunder och användare”
Billecta är SaveLends faktureringstjänst, och erbjuder en helhetslösning för fakturering, avprickning, påminnelse- och kravhantering, inkasso, fakturaköp, bokföring m.m. som automatiserar kundernas hela faktureringsflöde. Konkurrensfördelarna är helhetslösningen, tillgänglighet, automatisering, flexibilitet, skalbarhet och användarvänlighet.